sezona JARO 2013

13. 3. 2013
2.liga - skupina A

1.kolo

AFK Druháci   -   Holosmetky FC            3:6   ( 0:2 )
B.: 33. a 36. Kropelnický, 58. Štefánek

Komentář: K prvnímu jarnímu kolu jsme se dostavili v 6 lidech, tudíž bez možnosti střídání.
Sestava: Kropelnický - Pavlis, Čmejla, Štefánek - Šípek, Štefánek, Pánek.
V sestavě jsme představili novou posilu a to Michala Pánka. První minuty zápasu byli velmi opatrné z obou stran, přesto jsme měli více míč na kopačkách my. Po několika minutách jsme se dostali do mírného tlaku, kdy si vytvořili šance postupně Pánek, který na dlouhou nohu netrefil prázdnou bránu po výborné přihrávce Šípka. Soupeř se v prvních několika minutách uchyloval pouze k dlouhým nakopávaným balonům, které jsme v klidu sbírali a kombinovali. Jenže v 9. minutě jsme poprvé inkasovali, když soupeř zahrával aut, Pavlis nepohlídal ve zmatku před brankou nabíhajícího útočníka, ten nejdřív hlavou trefil Kropelnického, z následné dorážky se však nemýlil. Gól nás ale nabudil a i nadále jsme byli aktivnější v útoku, bohužel bez brankového vyjádření. A tak přišel opět trest, po našem rohu přišla dlouhá kolmá přihrávka na nabíhajícího útočníka a ten podél Kropelnického zvýšil na 0:2. V poločase jsme udělali jednu změnu. Místo Kropelnického šel do brány Šípek. A už od prvních minut se to začalo vyplácet. Právě Kropelnický dostal ve 33. minutě balon před vápno a po kličce golmanovi a obránci snížil na 1:2. O 3 minuty později jsme dokonce vyrovnali, po krásném vyvezení balonu od Pavlise přes skoro celé hřiště a puštění balonu od Čmejly, předložil balon před prázdnou bránu Kropelnickému a bylo to 2:2. Hned z protiútoku jsme ale inkasovali po závaru před Šípkem na 2:3. Neuběhlo ani 5 minut, přišel dlouhý balon soupeře za obranu, kde došlo ke střetu Šípka s útočníkem hostů, následně druhý útočník dorazil balon do prázdné brány. Rozhodčí nepochopitelně udělil červenou kartu a ještě uznal branku, a to byl nejspíše rozhodující okamžik celého zápasu. I ve 4 jsme ale dokázali soupeře potrápit. Po zbytek zápasu jsme hráli něco jako futsalové playoff. Soupeř ho dokázal 2x využít ke skórování přes půli hřiště. My jsme dokázali v závěru jen snížit trefou Štefánka v 58. minutě, ale na více jsme se nezmohli, a tak si budeme muset na první body počkat do 2. kola, které sehrajeme za 14 dní.

ostatní zápasy 1. kola:  Dvorce SK - Tuscarora 2:5, Ekonom - Vojenské lesy 1:3, Deko - Audi 2:5, Porter - Stará dáma 4:4, MVS Vršovice - UTS Vršovice 1:2.

komentář rozhodčího:    V prvním poločase se gólově prosazovali jen hosté. Po přestávce srovnali Druháci hru i skóre, ale o naději na zvrat přišli po vyloučení za úmyslnou ruku.

2.kolo

Deko   -   AFK Druháci                             8:6   ( 3:4 )
B.: 13., 48. Volek, 21., 37. Pánek, 13. Čmejla, 24. Endršt

Komentář:   bude doplněn, nebyl jsem na zápase

ostatní zápasy 2. kola:
Tuscarora - Ekonom 1:6, Audi - Stará dáma 7:1, Vojenské lesy - MVS Vršovice 2:1, UTS Vršovice - Porter 4:2, Holosmetky - Dvorce 2:2.

komentář rozhodčího: Velmi pohledné utkání z obou stran, AFK doplatilo na to, že neměli na střídání a trochu laxní přístup brankáře, který hrál více stopera než chytal- neustále na půlce. Spousta zajímavých situací a pěkných střel na obou stranách.

3.kolo

AFK Druháci   -   Audi United FC            3:9   ( 0:7 )
B.: 37. Čmejla, 39. Štefánek, 42. Pánek

Komentář:  Zápas 3. kola, ke kterému jsme se sešli v hojném počtu se 2 hráči na střídání. Jenže už od prvních minut bylo zcela jasné, kdo bude celému utkání dominovat. Hráči Audi United nás zaskočili velmi dobrou kombinační hrou s výborným pohybem a to nám dělalo problém. Poločas skončil drtivě 0:7, po našem velmi špatném a neorganizovaném výkonu. I když šance na skórování jsme měli, ale buďto je zneškodnil výborně chytajicí brankář, nebo branková konstrukce. Do druhého poločasu už jsme nastoupili s tím, že nemáme co ztratit a začali jsme dobře kombinovat a zorganizovali jsme celou hru. Výsledkem toho bylo snížení ve 35. Čmejlou a ve 37. minutě Štefánkem. O několik minut později jsme snížili na 3:7, když se trefil Pánek. Soupeř nás ale do většího zdramatizování nepustil, naopak v závěru utkání ještě 2x skóroval a bylo vymalováno. Soupeř měl opravdu kvalitu a bude velkým aspirantem na postup. Nicméně my musíme příští týden poprvé zabodovat, abychom přemýšleli o druholigové příslušnosti.

ostatní zápasy 3. kola: Dvorce - Deko 1:3, Stará dáma - UTS Vršovice 6:1, Ekonom - Holosmetky 0:2, MVS Vršovice - Tuscarora 3:3, Porter - Vojenské lesy 4:1.

komentář rozhodčího:  Audi bylo organizované a vyráželo na brejky, které nekompromisně trestalo. Druháci útočili do plně organizované obrany, kterou v prvním poločase nepřekročili. Po změně stran Audi ubralo na plynu a byla z toho "vyrovnaná partie".

4.kolo

AFK Druháci   -   Dvorce SK MPI            3:1     ( 1:0 )              0:6 kontumačně
B.: 26. a 50. Pavlis, 34. Čmejla

Komentář:  Po 3 kolech bez bodu na posledním místě. To jsme chtěli ve 4. kole změnit, i když jsme byli opět v oslabené sestavě, navíc ještě bez střídání. Sestava: Volek - Kropelnický, Čmejla - Šípek - Pavlis, Pánek. Od začátku utkání se hrál dost opatrný fotbal, ale ze začátku měl víc ze hry soupeř, když několik slibných šancí zlikvidoval výborně chytající Volek. My jsme se dostali do tempa až zhruba po 10-ti minutách, kdy jsme měli také pár šancí. Nejdřív šel Kropelnický sám na golmana a o chvilku později přestřelil z 5 metrů Pánek. Naše hra byla velmi dobře organizovaná už od obrany a to znamenalo, že jsme soupeře pouštěli do šancí jen málokdy. Nicméně, skóre jsme otevřeli ve 26. minutě, kdy se po kombinaci Čmejly a Pánka dostal do zakončení Pavlis a ten se nemýlil - 1:0. A za tohoto stavu skončil 1. poločas. Druhá půle pro nás nezačala zrovna nejlíp a po zmatku před bránou soupeř vyrovnal na 1:1. My jsme ale připravili rychlou odpověď a už o 2 minuty později potáhl balon Čmejla, narazil se Šípkem a pohodlně zavěsil. Poté se hra zklidnila a přišly i dost rozkouskované pasáže, to nám ale vyhovovalo, protože soupeř nemohl najít cestu přes naší obranu a když se jim to povedlo, v bráně stál výborně připravený Volek. V 50. minutě přišla pojistka na 3:1. Kropelnický našel dlouhým balonem na lajně Čmejlu a ten naservíroval balon pro Pavlise, který se podruhé v zápase nemýlil - 3:1. Utkání bylo více méně rozhodnuté, i když nás soupeř v závěru zatlačil na naši půlku, se stavem zápasu už nic udělat nedokázal. Navíc my jsme mohli ještě v samotném závěru přidat 4. branku, Pánek však trefil pouze břevno.
Konečně jsme získali 2 body a doufám, že v tomto trendu budeme pokračovat i nadále. A můžeme to zkusit už v dalším zápase, kdy se na Aritmě setkáme s týmem Ekonom od 19:30.

ostatní zápasy 4. kola:  Vojenské lesy - Stará dáma 3:4, Deko - Ekonom 4:0, Audi - UTS Vršovice 4:0, Holosmetky - MVS Vršovice 7:7, Tuscarora - Porter 4:6.

komentář rozhodčího: Rozhodčí se nedostavil.

5.kolo

Ekonom WT   -   AFK Druháci              4:6
( 2:1 )

B.: 12., 56. Vejražka, 39., 59. Endršt, 47. Kropelnický, 53. Maleček

Komentář: V 5. kole jsme nastoupili se dvěma novými hráči. Opět ale velmi poslepovaná sestava, díky trestu a hodně zraněním.
Sestava: Vališ - Kropelnický, Maleček - Vejražka - Pánek, Endršt. Zápas začal ve svižném tempu a už od prvních minut se tvořili šance na obou stranách. Ekonom hrozil pouze z dlouhých nakopávaných balonů na své útočníky. Z jednoho takového balonu jsme v 6. minutě inkasovali. My jsme ale nesložili zbraně, ba naopak, nastřelili jsme 2 tyče, nejdříve Pánek a potom i Maleček. Ve 12. minutě jsme se dočkali vyrovnání. Vejražka si vyměnil uprostřed hřiště balon s Endrštem, který mu předložil zpět před prázdnou bránu a ten se nemýlil. 1:1. Soupeř vyrážel do útoku pouze nakopávanými balony, nicméně další takový balon se pro nás stal osudným, ve 20. minutě jsme opět prohrávali o jednu branku. Poločas tedy skončil 2:1. Ve druhé půli jsme ale začali předvádět ještě lepší fotbal a bylo to znát. Už po 9-ti minutách jsme vyrovnali zásluhou Endršta, když se nejlépe zorientoval ve vápně a míč zasunul do sítě. Celý zápas jsme dotahovali jednobrankový náskok Ekonomu a nebylo tomu jinak ani ve 46. minutě, kdy velmi aktivní útočník domácích do prázdné brány dorážel na 3:2. Jenže hned z rozehrávky se dostal míč ke Kropelnickému, ten prošel po levé straně přes 2 hráče a prakticky z brankové čáry prostřelil nejistého brankáře. V této chvíli se hrál docela náročný, ale pěkný fotbal. Důkazem toho bylo opětovné vedení domácích, kdy jsme nedokázali pohlídat rohový kop - 4:3. Od této doby jsme ale soupeře k ničemu nepustili, naopak my jsme hru vytáhli a přišpendlili jejich obranu na vlastní vápno. K obratu zavelel Maleček, když v 53. minutě vyrovnal na 3:3. O 3 minuty později jsme poprvé vedli, když se po rychlé kombinaci Pánka s Endrštem dostal k balonu Vejražka a svým druhým gólem nás poslal do vedení. V závěru utkání jsme dokázali ještě pojistit výhru, když domácí brankář chybným odkopem nabídl šanci Endrštovi a ten jí nepohrdl.
Druhá výhra v řadě znamená 4 body a my se můžeme odlepit od dna tabulky a prozatím snad i sestupových vod.

ostatní zápasy 5. kola:   Stará dáma - Tuscarora 2:6, Dvorce - Audi utd. 6:2, UTS Vršovice - Vojenské lesy 1:1, Porter - Holosmetky 3:4, MVS Vršovice - Deko 3:6.

komentář rozhodčího:  Pěkný technický fotbal, kdy Ekonom těžil z  liknavého bránění Druháků, čehož využil Rybka k hattricku. Ve druhé půli, ale přeci jen zvítězila vůle po vítězství Druháků a jejich pěkný kombinační fotbal.

6.kolo

AFK Druháci   -   MVS Vršovice A             6:6    ( 3:2 )
B.: 26., 33., 43., 60. Pánek, 4., 29. Šípek

Komentář:  K 6. zápasu jsme nastoupili bez klasického golmana, a tak jsme museli sestavu přizpůsobit tak, že jeden poločas chytal Kropelnický, druhý Šípek. Od začátku jsme byli aktivnější my a také jsme šli rychle do vedení. Po zmatku ve vápně se k odraženému balonu dostal Šípek a propálil vše, co mu stálo v cestě. Vedení nám vydrželo jen do 8. minuty, kdy soupeř hezkou střelou vyrovnal. Ale stále jsme byli v náporu my, bohužel nám dělá problém využívání šancí, a to se nám potvrzovalo i tento zápas. A přišel trest, ve 14. minutě jsme prohrávali 1:2. Ve 26. minutě bylo ale vyrovnáno, když si Pánek vyměnil míč se Štefánkem a bylo to 2:2. Minutu před koncem poločasu nám vedení vrátil Šípek, když se ocitl sám před golmanem a nekopromisní ranou nedal golmanovi šanci. Ve 2. poločasu jsme na soupeře vlítli a ve 33. minutě jsme vedli už 4:2 a byl to znovu Pánek. Jenže opět přišly chvíle, kdy jsme zcela nekontrolovali naši hru a ve 38. a 39. minutě soupeř vyrovnal na 4:4. V této chvíli zápasu se hrál velmi svižný fotbal, i když více jsme měli balon na svých kopačkách my, soupeř jen míče nakopával a když se dostal do šance, proměnil ji. Ve 43. minutě se probil po levé straně Kropelnický, naservíroval balon před prázdnou bránu Pánkovi a ten zkompletoval hattrick. Vršovice ale připravili opět odpověď v podobě dvou branek a rázem jsme 15 minut před koncem prohrávali 5:6. V závěrečných minutách jsme soupeře doslova přišpendlili k jeho vápnu a ten se uchyloval jen k odkopům někam do lesů. Vyrovnání přišlo až v samotné 60. minutě, kdy se do zakončení po zmatku před brankou dostal znovu Pánek a bylo vyrovnáno. Myslím, že remíza je pro nás ztráta vzhledem k soupeři.

ostatní zápasy 6.kola: Audi - Vojenské lesy 5:2, Dvorce - Ekonom 6:2, Deko - Porter 5:2, Holosmetky - Stará dáma 4:4, Tuscarora - UTS Vršovice 1:3.

komentář rozhodčího:  Utkání, které přineslo vše, co si od hanspaulského fotbalu mohou diváci přát. Krásné akce, góly, emoce, ale také fauly v možné míře tolerance. Zasloužená remíza.

7.kolo

Porter CF B   -   AFK Druháci                  5:4
( 3:1 )       0:6 kontumačně
B.: 20. Pánek, 37. Pavlis, 47. Maleček, 56. Štefánek

Komentář: V 7. kole jsme se utkali s 5. týmem tabulky a bylo to vidět.
Sestava: Kropelnický - Maleček, Štefánek - Šípek, Pavlis, Pánek. Zápas byl od začátku vyrovnaný, ale největším naším problémem je v poslední době častější střelba. Ale byli to domácí, kteří šli do vedení v 10. minutě. O 5 minut později jsme prohrávali už o 2 branky, když soupeř využil zaváhání naší obrany a v 18. minutě to bylo už 3:0. My jsme do poločasu stačili pouze snížit zásluhou Pánka, který po odrazu na vápně prostřelil vše, co mu stálo v cestě. Do druhé půle Porter nastoupil jen se 4 hráči v poli, a tak jsme vycítili šanci na zvrat. Bohužel hned z kraje druhé půle nás soupeř zaskočil rychlou kombinací, domácí útočník prošel středem hřiště a bylo to už 4:1. Naše odpověď přišla ve 37. minutě, kdy se Pavlis prosadil po rychlém brejku - 4:2. V tu chvíli jsme začali soupeře tlačit před jeho vápno, ale nedokázali jsme využít spousty slibných šancí. Ve 40. minutě jsme opět zaspali při návratu na vlastní půlku a domácí opět vedli o 3 branky. Od této chvíle jsme už soupeře pouštěli na naši polovinu sporadicky a vytvářeli si větší tlak. Snížení přišlo ve 47. minutě, kdy se po pravé straně prokombinoval Šípek s Malečkem a druhý jmenovaný snížil na 5:3. Tlak jsme sice měli, ale bohužel jsme nedokázali proměnit vyložené šance a to se potom špatně vyhrává. Snížení na rozdíl jedné branky přišlo v 56. minutě, kdy se k odraženému míči dostal Štefánek a krásnou ranou snížil na 5:4. Nicméně to byl poslední náš zásah a tak si připisujeme další "zbytečnou" prohru.
Příští zápas hrajeme se stejně kvalitně hrající Starou dámou.

ostatní zápasy 7.kola:  Ekonom - Audi 1:8, Stará dáma - Deko 4:2, Vojenské lesy - Tuscarora 6:3, UTS Vršovice - Holosmetky 4:6, MVS Vršovice - Dvorce 4:3.

komentář rozhodčího: Nečekané vítězství Porteru, který hrál celý druhý poločas ve čtyřech. Utkání bylo kontumováno ve prospěch Druháků pro start hráče v trestu v dresu Porteru.

8.kolo

AFK Druháci   -   Stará dáma               8:2   ( 1:2 )
B.: 34., 39., 42. Štefánek, 16., 54. Pánek, 37., 50. Kropelnický, 42. Volek

Komentář:   K 8. zápasu jsme konečně nastoupili v silnější sestavě i s možností střídání.
Dlouho opatrný začátek, kdy byly šance na obou stranách se hrál hlavně ve středu hřiště. Kombinační fotbal z obou stran. Otevření skóre přišlo v 11. minutě, kdy jsme se nevrátili v dostatečném počtu hráčů a akci 2 na 2 soupeř zakončil brankou. My jsme ale o 5 minut později vyrovnali. Kropelnický rozehrál po lajně na Štefánka, ten krásnou patičkou prostrčil na Pánka a ten se do prázdné brány nemýlil. 1:1. Měli jsme spoustu šancí, nastřelili 2 tyče, ale ne a ne se dostat do vedení. To přišlo před půlí na straně hostů. Po rohovém kopu se hezky trefil z voleje hostující útočník. Poločas skončil za stavu 1:2. Do druhého poločasu jsme ale nastoupili ve velkém stylu a soupeře pouštěli jen do sporadických protiútoků a náš gólostroj odstartoval po rohu Štefánek ve 34. minutě. O 3 minuty později už jsme vedli, když Štefánek rozehrál roh na Kropelnického a ten prostřelil vše, co mu stálo v cestě - 3:2. Neuběhly ani 2 minuty a vedli jsme o 2 branky, když opět z rohu skóroval Štefánek. Ve 42. minutě jsme stačili vstřelit 2 rychlé branky a bylo definitivně rozhodnuto. Nejdříve zkompletoval hattrick Štefánek a poté se trefil po zmatku před brankou i Volek. Poté jsme chtěli hrát hlavně ze zabezpečené obrany a to se nám také povedlo. V 50. minutě utekl po levé straně Kropelnický a mezi nohama brankáře zvýšil už na 7:2. Definitivní tečku udělal v 54. minutě Pánek, když mu před bránu nahrál Maleček, prvně jmenovaný si ještě zasekl balon a zasunul míč do prázdné brány.
Výborný výsledek, který jsme uhráli proti velmi silnému soupeři ( 4. místo ) i díky tomu, že jsme se sešli v silnější sestavě a měli jsme hráče na střídání.

ostatní zápasy 8.kola:  Audi utd. - Tuscarora 5:3, Deko - UTS Vršovice 7:2, Ekonom - MVS Vršovice 5:2, Holosmetky - Vojenské lesy 2:0, Dvorce - Porter 1:10.

komentář rozhodčího:  Pohledné utkání se zaslouženou výhrou domácích.

9.kolo

UTS Vršovice   -   AFK Druháci               5:5      ( 2:3 )
B.: 5., 7. Kropelnický, 15. Maleček, 32. Čmejla, 36. Pánek

Komentář: K zápasu 2 sestupem ohrožených týmů jsme nastoupili s jedním hráčem na střídání. Vališ - Kropelnický, Maleček, Čmejla - Šípek, Pánek, Pavlis. Jenže už od první minuty jsme prohrávali. Z trestného kopu se tvrdě trefil domácí útočník. 2:0 to bylo ve 2. minutě z rohového kopu a krásným volejem bylo zvýšeno. Z tlaku jsme se dostali v 5. minutě a hned z toho bylo snížení, když se Kropelnický probojoval po pravé straně a podél brankáře poslal balon do brány. O 2 minuty později jsme vyrovnali. Kropelnický rozehrával trestný kop jenom do zdi a odražený balon vrátil do brány - 2:2. Hrál se hodně vyrovnaný fotbal s šancemi na obou stranách, ale po úvodní brankové smršti se pálilo slepými. V 15. minutě Pavlis zatáhl balon po levé straně, přihrál přes celou šířku na Malečka a ten se nemýlil - 2:3. Do půle se toho již moc nestalo a tak se šlo do poločasu v našem vedení. Druhý poločas začal plně v naší režii, ve 32. minutě zatáhl balon po pravé straně Šípek, přihrál přesně na Pavlise, který vykombinoval se Čmejlou a posledně jmenovaný zakočnil - 2:4. O 4 minuty později jsme se dostali už do 3 brankového náskoku, to když soupeř hrál s brankářem na polovině hřiště, sebral Maleček balon, posunul na Pánka a ten přes polovinu hřiště do prázdné brány trefil na 2:5. Jenže to od nás bylo bohužel všechno, čehož začal využívat soupeř. Zbytečně jsme se zatáhli v 5 lidech na naši polovinu a UTS se dostával do tlaku. Nejdříve se v 53. minutě trefili po hezké kombinaci, v 56. minutě snížili na rozdíl jedné branky. V tu chvíli jsme nebyli schopni podržet vepředu balon a důsledkem bylo vyrovnání v poslední minutě, kdy jsme se nedokázali vrátit ve větším počtu hráčů a bylo vyrovnáno.

ostatní zápasy 9.kola:  MVS Vršovice - Audi utd. 4:9, Porter - Ekonom 5:3, Vojenské lesy - Deko 2:4,Tuscarora - Holosmetky 4:2, Stará dáma - Dvorce 8:1.

komentář rozhodčího:  Utkání hrané v duchu fair play, ve svižném tempu, kde rozhodlo neproměňování šancí Druháku a chuť za vyrovnáním Vršovických.

10. kolo

AFK Druháci   -   Vojenské lesy                 0:6    kontumačně
B.:

Komentář:  k zápasu jsme se z důvodu malého počtu hráčů nedostavili

ostatní zápasy 10. kola: Dvorce - UTS Vršovice 1:4, Ekonom - Stará dáma 5:3, MVS Vršovice - Porter 2:6, Deko - Tuscarora 3:2, Audi utd. - Holosmetky 3:2.

komentář rozhodčího:  Domácí se z utkání omluvili.

11. kolo

Tuscarora A   -   AFK Druháci                    9:1   ( 4:1 )
B.: 21. Šípek

Komentář:  K tomuto zápasu již není moc co psát. K zápasu jsme se dostavili v 6, tudíž bez střídání a v bráně byl polozraněný hráč, takže jsme chtěli jenom symbolicky dohrát sezonu. Tu jsme zakončili tím, že zůstáváme i nadále ve 2. lize a do další sezony jistě posílíme, hlavně vyřešíme post brankáře.

ostatní zápasy 11. kola: Vojenské lesy - Dvorce 2:1, Holosmetky - Deko 3:5, UTS Vršovice - Ekonom 6:2, Porter - Audi utd. 7:3, Stará dáma - MVS Vršovice 3:5.

komentář rozhodčího:   Hosté se sice dostali brzy do vedení, ale od vyrovnávací branky domácích vládl na hřišti jen tým Tuscarory.